• Войти
  • Поддержка продукта
  • Компания
    • О нас
    • Пресс-центр
    • Инвесторы
    • События
    • Вакансии
    • Разнообразие и вовлечение
    • Юридические материалы
  • Свяжитесь с нами
  • English
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendesk. Пусть ваша компания будет такой, какой ее хотят видеть клиенты
  • Открыть/закрыть мобильное меню
  • Продукты
    Продукты
    • Support

      Интегрированная поддержка клиентов

    • Guide

      База знаний и умное самообслуживание

    • Chat

      Онлайн-чат и обмен сообщениями

    • Talk

      Программное обеспечение для колл-центра

    • Sell

      Автоматизация продаж

    • Explore

      Аналитика и отчеты

    • Gather

      Форум сообщества

    • Connect

      Активные кампании

    КОМПЛЕКТЫ

    Zendesk Suite

    Четыре продукта, один пакет: Support, Guide, Chat и Talk

    Duet

    Duet объединяет возможности Sell и Support в одном сверхмощном решении

    Платформа
    • Zendesk Sunshine

      Платформа Zendesk: открытая, гибкая и достаточно мощная для создания наилучшего клиентского опыта

    • Sunshine Conversations

      Новый компонент Sunshine, который позволяет создавать интерактивные системы обмена сообщениями

    • Магазин приложений

      Обзор приложений, интеграций и партнеров

  • Тарифы
  • Решения
    ОТРАСЛЬ
    • Финансовые услуги
    • Государственные органы
    • Здравоохранение
    • Производство
    • СМИ
    • Торговля
    ТИП КОМПАНИИ
    • Корпорация
    • Smb
    • стартапы
    СЦЕНАРИЙ ПРИМЕНЕНИЯ
    • Самообслуживание
    • омниканальность
    • Внутренняя служба поддержки
  • Демонстрация
  • Службы
  • Ресурсы

    Ресурсы

    • Библиотека

      Руководства, исследования, видео и ресурсы

    • События

      Приходите на встречу с нами

    • Партнеры

      Как найти партнера Zendesk или стать партнером

    • Блог

      Новости, советы и рекомендации

    • Живые вебинары

      События в сети

    • API и разработчики

      Разработка новых продуктов на основе Zendesk

    • Рассказы о клиентах

      Вот как выглядит успех вместе с Zendesk

    • Relate от Zendesk

      Клиенты. Коллеги. Сообщество. Это непросто.

  • Компания
    • Свяжитесь с нами
    • О нас
    • Пресс-центр
    • Инвесторы
    • События
    • Вакансии
    • Разнообразие и вовлечение
    • Социальное воздействие
    • Юридические материалы
  • Language
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Начать работу
  • Войти
Правовая информация и ресурсы
  • Contact Information
  • Клиенты и партнеры
  • Правила и процедуры
  • Товарные знаки и интеллектуальная собственность
  • Закупки и поставщики
Клиенты и партнеры
  • Website Terms of Use
  • Политика конфиденциальности
  • Privacy and Data Protection
  • Правила использования cookie
  • Master Subscription Agreement
  • Application Developer and API License Agreement
  • Referral Partner Agreement
  • Reseller Subscription Services Agreement
  • Marketplace Terms of Use
  • Candidate Privacy Notice

Privacy and Data Protection

More information on security resources
  • Обзор
  • GDPR
  • CCPA
  • Binding Corporate Rules
  • Privacy Shield
  • Ресурсы

Click on the Zendesk products below to see the features and functionality available in each of Zendesk’s products that can support GDPR compliance.

  • Zendesk Support
  • Zendesk Guide
  • Zendesk Chat
  • Zendesk Talk
  • Zendesk Explore
  • Zendesk Connect


Zendesk Guide

Meeting the Transparency obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Ensure transparent communication with data subjects regarding the processing of their personal data.

Ensure data subjects are notified of their rights under the GDPR.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk’s Master Subscription Agreement, Privacy Policy, and supporting policies provide a transparent notice to inform its customers.

In addition, Zendesk offers all three legal mechanisms for cross-border transfers of personal data from the EU, as detailed here.

Exceptions to the GDPR Obligation

A data controller is exempt from these obligations if it cannot identify which personal data in its possession relates to the relevant data subject (i.e., if personal data is anonymized and cannot be re-identified).

Meeting the Access and Correction obligations

Purpose of the GDPR Obligation

Allow data subjects to require a data controller to rectify any errors in their personal data.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Agents and End-Users have access to their profiles to amend inaccuracies, as detailed here for Agents and here for End-Users.

In addition, Zendesk Guide has an additional profile description field that can be updated, as detailed here.

Exceptions to the GDPR Obligation

Provision of this right to a data subject should not adversely affect an organization’s intellectual property (i.e., giving access to a data subject should not require disclosure of trade secrets).

Meeting the Erasure obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects with the right to delete their personal data if the continued processing is not justified.

For example, you may need to delete your customer’s personal data to comply with your GDPR obligations.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk enables customers to delete agent and end-user profiles, as well as Guide content, images and attachments. For more information, please refer to Complying with GDPR in Zendesk Guide

Exceptions to the GDPR Obligation

A company is not required to delete data, except when one of the following reasons is present:

  • The personal data is no longer needed in relation to the purposes for which it was collected or otherwise processed.
  • The data subject withdraws consent, and there are no other legal grounds for processing.
  • The data subject objects to processing, and there are no overriding legitimate grounds for processing.
  • The personal data has been unlawfully processed.
  • The personal data has to be erased for compliance with a legal obligation.
  • The personal data has been collected in relation to the offer of information society services to a minor under 16 years old.

Meeting the Restriction of Processing Obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects the right to limit the purposes for which the data controller can process personal data.

For example, your customer has filed a complaint or lawsuit against you, and it is your policy to stop processing while the complaint or lawsuit is pending.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk has documented and implemented internal mechanisms to limit the processing of personal data to only certain specified uses relating to Zendesk products and services.

Exceptions to the GDPR Obligation

The requirement to restrict processing generally applies under the same circumstances as the right to be forgotten and/or when the following circumstances exist:

  • The accuracy of the personal data is contested (and only for as long as it takes to verify that accuracy).
  • The processing is unlawful, and the data subject requests restriction (and the data subject is not exercising the right to be forgotten).
  • The data controller no longer needs the personal data for the original purpose but still requires it to establish, exercise, or defend a legal right.
  • Verification of overriding ground is pending (in the context of a deletion request).

Meeting the Data Portability obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects with the right to transfer their personal data between data controllers.

For example, your customer requests for you to export and provide them with all associated personal data that you store.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk Guide content can be exported through the Help Center API and third-party apps, as described here.

Exceptions to the GDPR Obligation

Inferred and derived personal data (e.g., a credit score or health assessment) are not included because they are not “provided by the data subject.”

Data controllers are not obligated to retain personal data simply for the purposes of providing a copy of the personal data pursuant to a potential data subject request.

Meeting the Objection obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects with the right to transfer their personal data between controllers.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk has documented and implemented internal mechanisms to:

  • Cease processing personal data based upon specific data subject requests, confirmed instructions by Zendesk’s customer in its capacity of data controller, and the particular reasoning for objecting to processing.
  • Cease processing for direct marketing purposes upon request.
  • Cease processing of personal data for scientific, historical, or statistical purposes.

Exceptions to the GDPR Obligation

Data controller must cease processing upon request unless:

  • The data controller demonstrates compelling legitimate grounds for processing that override the interests, rights, and freedoms of the data subject.
  • The data controller requires the data in order to establish, exercise, or defend legal rights.
  • Processing for scientific, historical, or statistical purposes is carried out for reasons of public interest.

Продолжая пользоваться этим веб-сайтом, вы тем самым соглашаетесь на использование cookie в соответствии с нашими Правилами использования cookie.

Наши продукты
  • Zendesk Suite
  • Support
  • Guide
  • Chat
  • Talk
  • Sell
  • Explore
  • Gather
  • Connect
  • Sunshine
  • Sunshine Conversations
  • Интеграции и приложения
  • Обновления продуктов
Главные функции
  • Система обработки тикетов
  • База знаний
  • Форумы сообщества
  • Программа службы поддержки
  • Безопасность
  • Технические характеристики
Ресурсы
  • Поддержка продукта
  • Запросить демонстрацию
  • Живые вебинары
  • Обучение
  • Услуги и партнеры
  • Relate от Zendesk
  • Вебинары
  • Рассказы о клиентах
  • Службы
Компания
  • О нас
  • Пресс-центр
  • Инвесторы
  • Вакансии
  • Разнообразие и вовлечение
  • Свяжитесь с нами
  • Карта сайта
  • Cостояние системы
  • Справка по продуктам
  • Юридические материалы
Любимые вещи
  • Zendesk для предприятий
  • Zendesk для стартапов
  • Zendesk Benchmark
  • Zendesk для малого бизнеса
  • Gartner CRM Magic Quadrant
  • Тенденции в обслуживании клиентов
Присоединяйтесь

Подпишитесь на нашу новостную рассылку.

Укажите действительный адрес эл. почты
Также время от времени отправлять мне письма о продуктах и услугах Zendesk. (От этой рассылки можно отказаться в любое время.)
Выберите нужный вариант

Добро пожаловать в клуб!

У нас какая-то неполадка!

Перезагрузите страницу и повторите попытку или просто напишите нам на адрес support@zendesk.com.

Условия пользования Политика конфиденциальности Правила использования cookie ©Zendesk 2019